Tour Africa

All Exclusive – Nytt resekoncept från Tour Africa

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 14:20 CET

Nu lanserar researrangören Tour Africa det nya konceptet All Exclusive, där kunden kan utforma sin egen resa.
- Med All Exclusive är det enkelt för kunden att själv välja vad den vill fylla resan med. Vi finns med under processen och ser till att kundens önskemål blir verklighet, bokar flyg, hotell och andra aktiviteter, berättar Anders Lindén, VD på Tour Africa.

Möjligheten att utforma sina egna resor har funnits länge och varit otroligt omtyckt. Genom att lyfta fram All Exclusive hoppas Tour Africa att man kan få fler att skräddarsy sin upplevelse.
-
Med All Exclusive har man nästintill obegränsade möjligheter. Det enda som sätter gränserna är kundens egna drömmar och idéer, säger Anders Lindén.

Med obegränsade möjligheter kommer också ett visst mått av beslutsångest. För att göra valet enklare tog Tour Africa hjälp av tidigare resenärer och lät dem berätta om sina erfarenheter. En av dem är Lotta Persson som reste med sin man och två vänner till Sydafrika. Där hann de bland annat med flera dagars safari, ett besök till kåkstäderna och några dagar i vindistriktet. Trots många programpunkter flöt resan på smidigt.
- Tack vare Tour Africas specialkomponerade program fungerade allt perfekt och vi kunde fokusera på upplevelsen, säger Lotta Persson.

Reseberättelserna är en del av innehållet på hemsidan, www.tourafrica.se, som fått ett helt nytt utseende. Enkelhet har varit ett av nyckelorden under arbetet med hemsidan, som är byggd för att fungera i både dator, mobil och läsplatta. Befintliga resor finns numer kategoriserade efter restyp och land. Förutom All Exclusive finns kategorierna Safari Classic, Safari Family, Safari Wedding, Safari Beach, Safari Culture, Safari Active och gruppresor.
- Förhoppningsvis kan våra reseförslag ge inspiration till den som skapar sin resa från grunden, men det går såklart bra att köpa reseförslagen rakt av också, förklarar Anders Lindén.

Med det nya konceptet hoppas Tour Africa att kunna nå ut till fler ressugna. Genom att föra en dialog med målgruppen i sociala kanaler, till exempel Twitter och Facebook, hoppas man kunna möta målgruppen där de befinner sig – i sin vardag, för att här kunna inspirera och aktivera.
- Såhär på vintern behöver man någonting att se fram emot. Med All Exclusive har man chansen att göra verklighet av den där resan som man gått och drömt om så länge. Det är den perfekta moroten under långa arbetsdagar, säger Anders Lindén.

Tour Africa är en av Sveriges ledande arrangörer med hela 30-års erfarenhet av resor till Afrika. Vi är medlemmar i SRF, Svenska Resebyråföreningen, IATA, Internationella flygfederationen och har sedan 1992 en AAA-rating, den högsta kreditvärdigheten i branschen. Vi har även ställt resegaranti till kammarkollegiet. Alla våra resor och arrangemang omfattas av paketreselagen.