Ladbrokes

Alla bettar på Carlton House

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2011 16:27 CEST

Drottning Elizabeths häst Carlton House kan bidra till ett nytt rekord i spelomsättning för hästsporten vid en enskild tävling. Under lördagens Epsom Classic, Investec Derby, springer hästen som favorit till oddset 2,75 . Den genomsnittliga omsättningen på 50 miljoner pund förväntas ryka all världens väg.

Drottningen har inte haft en sådan häst sedan 1981 när hennes Church Parade slutade femma bakom den legendariske Shergar – och hon  har ALDRIG vunnit  Epsom Classic.

Carlton House är favorit i sitt lopp under Epsom Derby efter testracet i York – men skada tidigare i veckan har väckt tvivel om hästens deltagande.

Drottningens häst är dock på hovarna igen för det största loppet på slätmark under året och hästsporten förbereder sig för en sommardag med det brittiska kungahusets närvarande.

“Carlton House är en ruskigt bra häst men veckan har varit en vecka i ovisshet för älskare av brittisk hästsport och positiva nyheter om hästens hälsa gör att alla förutsättningar finns på plats för en rekorddag på Epsom” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Tävlingen har omsatt 50 miljoner pund i genomsnitt för vadslagningsindustrin men det faktum att drottningens häst är favorit förväntas bättra på den siffran högst väsentligt. Vrålet från de 100.000 i publiken kommer att höras miltals i omkrets och spelbongar falla som snö från himmelen. Carlton House kommer att bli en osannolikt populär vinnare.

Aktuella odds:

2,75 Carlton House,

4,50 Pour Moi,

6,00 Recital,

8,00 Seville,

11,00 Native Khan

17,00 Ocean War

17,00 Vadamar

osv.

För fler spelalternativ och information:

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.