Svenska Fotbollförbundet

Alla nya i förbundsserierna 2007

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2006 14:29 CET

Förbundsserierna sträcker sig ner till division 3 på herrsidan och division 2 på damsidan.
Efter avslutat seriespel och kval (för herrarna) kommer följande föreningar att ta klivet upp till nästa säsong.
Veberöd-Nosaby 2005
Både Nosaby (blått) och Veberöd
tog klivet upp i trean!
Herrar

Nyuppflyttade 2007 från division 4
Jämjö GoIF, Stenungsunds IF, Smedjebackens FK, IK Huge, Romelanda UF, Utsiktens BK, IFK Fjärås, Delsbo IF, Alnö IF, Polcirkeln/Svanstein FF, Munksund/Skuthamns SK, IFÖ Bromölla IF, Nosaby IF, Eslövs BK, Veberöds AIF, Vimmerby IF, Hovslätts IK, Hinneryds IF, Älmhults IF, Turebergs IF, Boo FF, IK Tellus, Oxelösunds IK, Storvreta IK, BKV Norrtälje, FBK Karlstad, Lycksele IF, Mariehem SK, Skara FC, IFK Trollhättan, Alingsås IF, Västerås BK30, Graninge FF, Örebro Syrianska BK, Lindö FF, IK Östria Lambohov.

+ Uppflyttade/kvar efter avslutat division 3-kval
Morön BK, Selånger FK, Strands IF, Täby IS, Panellinios IF, Adolfsbergs IK, Nässjö FF, Hovmantorp GoIF, Kungshamns IF, Götene IF, Tvååkers IF, IFK Klagshamn.

Damer

Nyuppflyttade till division 2 2007
IK Rössö, Forssa BK, Stensätra IF, Lindome GIF, Tölö IF, Edsbyns IF FF, Krokom Dvärsätt IF, Selånger FK, Svensby SK, Glimåkra IF, BK Vången, Husie DIF, Mariebo IK, Rödsle BK, Asarums IF FK, IFK Viksjö, Tyresö FF, IFK Nyköping, IK Fyris, Kronans FK, IFK Åkullsjön, Skara FC, Trollhättans FK, Västanfors IF, Hägglunds IoFK, IFK Kumla, BK Tinnis.