Freeport

Alla ska ha rätt till schyssta skor.

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 14:24 CET

Freeport Skobytardagar är ett samarbete med Göteborgs Räddningsmission. Alla inlämnade skor går till deras projekt för hemlösa.

24–25 mars är det åter dags för skobytardagar på Freeport. Då kan kunderna lämna in sina begagnade skor och få en voucher värd 200 kronor som de kan lösa in när de köper nya skor på Freeport.

De inlämnade skorna går till Göteborgs Räddningsmission som tar hand om dem. De skor som är i gott skick ges i sin tur till de hemlösa i Göteborg. En återvinningsinsats som skänker nytta bland dem som inte har råd att köpa nya skor.

Freeports bytesdagar, en sjuårig tradition

Det är sjunde året i rad som Freeport anordnar den här sortens bytesdagar. 2006 började vi med jeansbytardagar och jackbytardagar. Då var det ett unikt erbjudande där kunderna kunde lämna in begagnade kläder i utbyte mot en värdevoucher samtidigt som deras begagnade plagg gjorde nytta för de som är i nöd.

Nu är det flera butiker och butikskedjor som har hakat på vårt originalkoncept. Vi gillar att andra också har fattat hur bra det är med att byta in sina begagnade skor och kläder, så att de återvinns och inte bara kastas. Det känns bra, även om det hade varit roligt om alla copycats ville ge oss erkännande i sammanhanget.

Vi på Freeport kommer fortsätta med våra bytardagar i samarbete med Göteborgs Räddningsmission. Så att även de hemlösa kan gå i schyssta skor.

Fakta Freeport

Freeport Outlet Village etablerades i Kungsbacka 2001.

Här finns över 40 butiker med kända varumärken. Acne, Adidas, Bellbox, Björn Borg, Fatboy, Iittala, Hugo Boss, Levi’s, Nike, Odd Molly, Peak Performance, Salomon, Oscar Jacobson och WeSc är bara några av dem.

De flesta butiker på Freeport ägs och drivs av varumärkena själva, en garanti för att det är originalvaror och inga kopior.

På Freeport handlar kunderna alltid kända varumärken med upp till 70% rabatt jämfört med ordinariepris.

De senaste två åren har Freeport expanderat kraftigt och hittills under 2012 har fyra nya varumärken öppnat butiker i centrat.

Outletkonceptet kommer ursprungligen från USA där outlets har funnits i mer än 30 år. Det är ett etablerat fenomen där varumärken kan sälja överskott, restpartier och provkollektioner.

Presskontakt, Freeport:
Namn: Per Wallentin
Tel: 0300-57 00 65/0734-335802
Mail: per@freeport.se

Freeport Leisure Sweden AB
Kungsparksvägen 80, Kungsbacka
Box 102 37, 434 23 Kungsbacka
www.freeport.se

Alltid rätt märken. Alltid bättre priser. Freeport - En riktig outlet!