Allakando

Allakando fortsätter att leda utvecklingen inom pedagogik och läxhjälpsundervisning under 2013

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 19:25 CET

Allakando har ända sedan starten haft ett tydligt fokus på att varje elev ska nå sina mål. För att kunna ge varje elev bäst möjliga förutsättningar har Allakando investerat mer tid och resurser på utveckling inom pedagogik än något annat läxhjälpsföretag inom branschen.

”Under 2013 kommer vi att ta ytterligare ett steg i samma riktning”, berättar Alexander Astermark, utbildningsansvarig på Allakando.

”För att fortsätta att driva på utvecklingen inom pedagogik kommer vi i år att göra stora investeringar för att vidareutveckla och göra pedagogikutbildningarna ännu bättre för våra pedagoger. Det är viktigt att våra pedagoger precis som eleverna hela tiden utvecklas och genom att ta fram nya internutbildningar som bygger på de senaste upptäckterna ska våra pedagoger stärkas ytterligare i sin undervisningsroll. Vårt mål är att ge fler utbildningar varje år och fortsätta som tidigare med regelbundna pedagogikutbildningar till alla våra pedagoger”, avslutar Alexander Astermark.

För att matcha det ökade behovet av investeringar kommer Allakando samtidigt att höja timpriset för undervisningen. De nya priserna kommer att presenteras på www.allakando.se/priser/ och börjar gälla från och med den 20 februari 2013. De familjer Allakando redan arbetar tillsammans med idag behåller sitt nuvarande timpris.

Om Allakando

Allakando är ett utbildningsföretag som riktar sig till grundskole- och gymnasieelever. Sedan 2008 har företaget hjälpt tusentals elever att nå sina mål genom privatundervisning och läxhjälp i hemmet.