Atizbo AB

allarekryteringsvekrtyg.se lanserad

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 17:43 CEST

Nyligen lanserades sajten allarekryteringsverktyg.se där rekryteringsverktygen på den svenska marknaden jämförs. För några få människor (typiskt HR-chefer och andra personer som rekryterar) är ett rekryteringssystem inte bara en hjälp utan snudd på en nödvändighet i vardagen. För de flesta andra är e-rekrytering en marknad långt utanför medvetandet.

Trots att endast en bråkdel funderar över marknaden är det något som i princip alla har upplevt, ofta utan att tänka på det. I alla fall de som sökt jobb någon gång under de senaste 10 åren har med största sannolikhet stött på det elektroniska ansökningsformuläret som är den del av rekryteringsverktygen som syns för kandidaten. På andra sidan finns ofta ett fullfjädrat rekryteringssystem för att hantera de inkomna ansökningarna med allt ifrån automatiska svarsbrev i stil med "tack för din ansökan" till utvärderingsmöjligheter och intervjustöd.

Trots många likheter så skiljer sig de olika system också åt, både i pris och funktionalitetsmässigt. Därför har vi satt ihop en topplista som vi kommer att uppdatera löpande i takt. Vi har än så länge inte hunnit gå igenom alla rekryteringsverktyg så listan baserar sig på den information som finns allmänt tillgänglig på Internet.

Listan innehåller också olika leverantörer av samma system. Exempelvis så säljs Globesofts platform Reachmee både genom  Meltwater Talent och Wise. På liknande sätt ligger NetRecruiters kunder på samma platform som MyNetwork Pro. Besök gärna sidan och dela med dig om du har egen erfarenhet från att jobba i något av rekryteringsverktygen!