Allianceplus AB

Allianceplus AB tecknar nytt avtal med Coop

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 16:55 CEST

ALLIANCEPLUS AB tecknar nytt avtal med Coop

ALLIANCEPLUS stärker sin ställning som facility management bolag på den svenska marknaden genom ett nytecknat avtal med Coop.

ALLIANCEPLUS är en av Skandinaviens ledande aktörer i servicebranschen med kunder både inom offentlig och privat verksamhet. Företaget ägs av de danska kapitalfonderna Polaris Private Equity samt Kirk Kapital och sysselsätter 5 600 medarbetare varav 3 000 i Sverige.

ALLIANCEPLUS AB erbjuder ett brett utbud av tjänster inom facility management och har verksamhet över hela Sverige. Företagets vision är att tillsammans med sina medarbetare och kunder skapa framtidens FM relation.

Avtalet med Coop är ett serviceavtal som omfattar lokalvårdstjänster där även möjligheter finns för butikerna att avropa tjänster som yttre fastighetsskötsel, vaktmästeri- och flyttjänster samt övriga office support tjänster.

Det är ett ramavtal och omfattar alla Coops 665 butiker i Sverige samt Coops kontor och lager. Parterna har en gemensam ambition att arbeta för ett långsiktigt partnerskap med att fördjupa och utöka samarbetet för att bidra till att kunden når sina mål. Avtalet löper under en två års period med möjlighet till förlängning.

Med den här affären med Coop stärker ALLIANCEPLUS AB sin verksamhet ytterligare och fortsätter att expandera på FM marknaden.

- Vi är mycket glada och stolta över att Coop valt oss till sin samarbetspartner. Tillsammans med Coop kommer vi kontinuerligt att utveckla och fördjupa vårt samarbete och på så sätt skapa mervärden för båda parter. Att Allianceplus går in som serviceleverantör i detta facility management uppdrag är fantastiskt spännande och i linje med vår ambition om utveckling, säger Ulrica Björnör, vd på ALLIANCEPLUS AB.

Ett stort tack till alla våra medarbetare som arbetar i detta uppdrag, det är tack vare dom och deras insats i den lokala leveransen som gjort det möjligt för oss att få ett förnyat och utökat förtroende i den här affären fortsätter Ulrica Björnör.

Avtalet med ALLIANCEPLUS AB innebär att vi på ett bra sätt kan renodla och följa upp lokalvårdsleveransen i våra butiker samt lägger även en god grund för ett utökat samarbete, säger Mikael Lindberg, facility management chef på Coop Fastigheter AB.

För ytterligare information:

Ulrica Björnör, VD ALLIANCEPLUS AB, ulrica.bjornor@allianceplus.se, tel:070-258 09 90

Mikael Lindberg, Facility management chef för Coop Fastigheter AB, micke.lindberg@coop.se, tel:010-743 43 81.