Moderaterna

Alliansen startar upprop på Facebook för svar om den rödgröna rättspolitiken

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 11:04 CEST

De rödgröna utlovade tidigare i år tydliga besked om den gemensamma rättspolitiken. Efter att rättsväsendet nästan helt utelämnats från det rödgröna valmanifestet kom istället beskedet att det gemensamma programmet uteblir. För att begära svar på frågorna om de rödgrönas rättspolitik bildar därför Alliansens rättspolitiska talespersoner en gemensam Facebook-grupp.

- Sedan Thomas Bodström meddelat att han numera sköter valrörelsen via sociala medier tycks det enda sättet att kommunicera med oppositionen vara via Facebook, säger Beatrice Ask (M).
- I nästan alla rättspolitiska frågor går Socialdemokraternas linje stick i stäv med Vänsterpartiets och Miljöpartiets. Att inte ge väljaren möjlighet att förutse vilken riktning en rödgrön rättspolitik skulle ta är ett oseriöst och illavarslande sätt att bedriva valrörelse, kommenterar Johan Pehrson (FP)
- Att olika partier tycker olika är inget konstigt. Men väljarna förtjänar att få veta hur de gemensamma kompromisserna ser ut innan de går till vallokalerna för att rösta. Alliansen presenterade fler än 150 gemensamma idéer för rättsväsendet redan i våras, säger Johan Linander (C)
- I vintras avslöjade Thomas Bodström att de tre vänsterpartierna skulle arbeta fram ett gemensamt program för rättsväsendet under våren. Trygghetsfrågorna är viktiga. Varför vågar de nu inte presentera sina avsikter för väljarna? avslutar Inger Davidson (KD)
Adress till Facebook-uppropet:

Kontakt: