Ladbrokes

ALLIANSENS ODDS REKORDLÅGA

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 11:31 CEST

Med en dryg vecka kvar till valet redovisar Ladbrokes rekordlåga odds för Alliansen. Den sittande regeringen spelas till 1,15 (87 % chans) mot de Rödgrönas 4,20. Spelarna visar ingen pardon utan väljer uteslutande att spela på allianssamarbetets fyra år till vid makten. Senaste ledning för de Rödgröna ligger nu så långt tillbaka som första häften juli 2010.

”Det var större osäkerhet vid valet 2006. Då spelades Alliansen till 1,65 mot vänsterblockets 2,10 vid samma tidpunkt. Antalet osäkra väljare är fortfarande stort, Wetterstrandseffekter osynade, ”valstugeskandaler” oredovisade och massor av utspel återstår, men riktningen är klar; Alliansen ser i princip ut att lyfta bucklan igen, något som ingen borgerlig regering har lyckats med i modern tid” kommenterar Joakim Rönngren, Ladbrokes PR-chef i Norden.

Aktuella odds – Riksdagsvalet 2010

De Rödgröna (S+V+Mp)  4,20

Alliansen (M+Fp+Kd+C)  1,15

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

Joakim Rönngren, Ladbrokes PR-chef i Norden, joakim.ronngren@ladbrokes.se, +46 733 32 34 67

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com