Allied Telesis Sverige

Allied Telesis ger sig ut på vägarna för att se hur säkra nätverkslösningarna verkligen är

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 12:28 CET

Stockholm – 1 november, 2012 - Den 6:e november startar Allied Telesis en Sverigeturné tillsammans med Clavister, Riverbed, McAFee och distributören Arrow ECS. Åtta städer i Sverige från Luleå i norr till Malmö i söder kommer att besökas och turnén kommer avslutas den 28:e november i Örebro.

Alla tjänster i nätet kräver en fungerande nätverksinfrastruktur. Detta gäller molntjänster, client-server-tjänster, kameraövervakning, telefoni, larmsystem, kassasystem, video- och TV-tjänster med mera. Fungerande nät är dock inte per automatik säkra nät, vilket ofta förbises vid design av nätlösningar och vid val av nätverksprodukter. Många tror att de har en säker lösning, men där det har visat sig att man i själva verket har missat ett flertal kritiska punkter.

Under pågående road show, så kommer Allied Telesis belysa och ta upp:

1. Finns det en eller flera kritiska punkter i nätverket?
  2. Hur skapas ett säkert distribuerat nätverk i en virtualiserad miljö?
  3. Vilka tekniker och metoder kan användas för att skapa 99,999 procent upptid?
  4. Hur gör man när nätverket behöver växa?
  5. Kan man skydda sig mot den mänskliga faktorn?

Hans Englesson, Nordenchef för Allied Telesis, säger:

– Vi kommer presentera ett flertal olika metoder och lösningar för att göra IP-nätverk robusta, flexibla och säkra.

För mer information, bilder, testprodukter eller förfrågningar om intervju, kontakta:

Andreas Wadensten, Time PR, e-post: andreas.wadensten@time.se,
telefon: +46 709-77 90 90.

About Allied Telesis

Founded in Japan in 1987 and with offices worldwide, Allied Telesis is a leading provider of networking infrastructure and flexible, interoperable network solutions.

The company provides reliable video, voice and data network solutions to clients in multiple markets including government, healthcare, defense, education, retail, hospitality and network service providers. Allied Telesis is committed to innovating the way in which services and applications are delivered and managed, resulting in increased value and lower operating costs.

Visit us online at alliedtelesis.com