Allied Telesis Sverige

Allied Telesis lanserar en helt ny utveckling i säkerhet med nästa generations brandväggar

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2015 13:19 CEST

Allied Telesis, en erkänd innovatör av smart teknologi för en IT-driven värld, tillkännagav idag lanseringen av sin nästa generations brandväggar (NGFWs Next Generation FireWall), en ny serie avancerade säkerhetsprodukter för att skydda företag, statliga och kommunala organisationer samt fjärranslutna kontor.

Cyber-hot utvecklas ständigt och blir mer sofistikerade. Riktade och skräddarsydda attacker sker för att besegra traditionella försvar. Här krävs en lösning med större intelligens och insikt. Och det är inte bara företag som är i riskzonen – med det ökande antal inbyggda applikationer, såsom de som används för att bygga övervakning, monitorering och kontroll, ökar riskerna när även dessa är anslutna till Internet. Med en skenande ökning av "IoT” Internet of Things kommer den bristande säkerheten bli betydande.

Den nya Allied Telesis NGFWs leverera en högpresterande säkerhetsplattform med integrerad programkontroll, intrångsskydd, och rapportering med åtgärd. Ökat skydd kan erhållas genom att prenumerera på ledande säkerhetstjänster som ger webbfiltrering, anti-malware, och skydd mot avancerade hot.

Dessa nya produkter erbjuder avancerade säkerhetsfunktioner i en managerbar lösning som levererar många funktioner till ett konkurrenskraftigt pris. Marknadsundersökningar visar att tre saker är viktiga för NGFWs användare: säkerhet, hanterbarhet och prestanda.

Med hjälp av ”best-of-breed” säkerhetspaket från branschledande leverantörer ger det nya NGFWs en möjlighet att kunna erbjuda det bästa skyddet som finns. Tack vare de automatiska uppdateringarna, så erhåller man alltid det bästa skyddet. Funktioner som programkontroll tillåter säkerhet att definieras i termer av affärsregler snarare än nätverksprotokoll, så policyefterlevnad är enklare och färre misstag görs.

NGFWs erbjuder en enkel hantering via en enkel och lättförståelig webbaserad GUI, och har stöd för Allied Telesis Management Framework™ (AMF). AMF är en kraftfull teknik som gör det möjligt för organisationer att implementera nätverk på en bråkdel av tiden, minska driftsutgifter, och göra det möjligt för personalen att fokusera på att förbättra serviceleveransen inom sina organisationer.

Fulladdad med kraft från avancerade multi-core-processorer, erbjuder de nya NGFWs extrema prestandanivåer för en fortsatt hög trafikgenomströmning.

Allied Telesis är inte främmande för informationssäkerhet. Företaget har utvecklat säkerhetsprodukter i mer än 20 år och var en av de första tillverkarna att distribuera VPN-funktionalitet i sina produkter. NGFWs är en revolution inom säkerhet och kommer att öka det interna och externa skyddet till en helt ny nivå.

"Det nya sortimentet av brandväggar tillåter ett företag att distribuera nästa generations säkerhetsåtgärder på filialkontoret snarare än att förlita sig på brandväggen vid huvudkontoret för att skydda alla", säger Graham Walker, produktchef på Allied Telesis. "Dessa nya produkter kan ner på minutbasis skydd hela företaget och till en bråkdel av kostnaden jämfört med traditionella brandväggslösningar."

Med den ökade användningen av mobilutrustning, BYO teknik, molnbaserade tjänster och ”Internet of Things” kommer Allied Telesis NGFWs göra det möjligt för organisationer att på ett enkelt sätt göra övergången till användarbaserad autentisering och programbaserad kontroll. Funktioner såsom hög prestanda, lätt att använda, integration med ledande säkerhetsleverantörer, och anti-malware tjänster gör Allied Telesis nästa generations brandväggar en starkt konkurrenskraftig lösning.

För mer information, kontakta:

Andreas Wadensten

E-post: andreas.wadensten@time.se

Om Allied Telesis

Allied Telesis grundades i Japan 1987 och är en ledande leverantör av nätverksinfrastruktur och flexibla, interoperabla nätverkslösningar.
Företaget tillhandahåller pålitliga nätverkslösningar för video, röst och data till kunder på många olika marknader, bland annat offentlig förvaltning, sjukvård, försvar, utbildning, detaljhandel, hotell och internetoperatörer. Allied Telesis arbetar hela tiden för att förnya hur tjänster och tillämpningar levereras och hanteras, vilket leder till ökat värde och minskade driftkostnader.

Besök oss online på alliedtelesis.eu