Neuroförbundet

Allsång på Västerbron - med Petra Mede

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 08:44 CEST

Allsång på Västerbron - med Petra Mede

Neurologiskt Handikappades Riksförbund arrangerar tillsammans med Giraffens skratt och sång allsång på Västerbron. Eventet kallas för Västerbro Songline och är det första i sitt slag – i hela världen.

Syftet med allsången är att hylla alla som har en funktionsnedsättning, bygga broar mellan människor samt samla in pengar till stöd för personer med neurologiska sjukdomar. Bland annat kommer det att sjungas ”I’m forever blowing bubbels” en sång som avslutas med upp till 900 såpbubblare. Högtalare finns, förtryckta häften finns så att alla kan vara med och sjunga. Petra Mede har lovat att sjunga en ännu hemlig låt och utlovar allvarsamma roligheter.

Medverkande:

Lena Dur Högnelid, konferencier och allsångsledare

Petra Mede, Ambassadör för NHR

Hedersgäst: Thomas Axelsson, Lenas bror

Överraskningsgäster

Läs mer på: http://www.nhr.se/ge-gava/vasterbro-songline-2011/

När: 19/6, klockan 15:00

Plats: Västerbron, mitten på gångbanan riktning mot Kungsholmen

Kontaktperson: Fia Gunnarsson, 0708-84 60 63

Neurologiskt Handikappades Riksförbund är en ideell och politiskt obunden intresse-, service- och kamratorganisation. Vi verkar på riks-, läns- och lokal nivå. Vi arbetar bl.a. genom att stödja forskning, samt genom utrednings- och utvecklingsarbete. Förbundet har idag drygt 13 000 medlemmar. NHR verkar för att personer med neurologiska sjukdomstillstånd skall få sina behov och rättigheter tillgodosedda och därigenom förbättrade levnadsvillkor.