Sverige-Norge.se

Allt fler väljer Norge!

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 17:21 CET

Här hittar du hela pressreleasen

Allt fler väljer Norge
Att det har funnits ett intresse att åka till Norge är ingen nyhet men att det är så stort som idag är anmärkningsvärt. Under gårdagen, onsdagen den 13 januari, registrerade sig över 500 svenska personer på Sverige-Norge.se i hopp om ett jobb i Norge. Sverige-Norge.se har nu över 20.000 svenskar som aktivt letar efter nya jobb i Norge.

Jobben finns i Norge
Samtidigt som intresset av att åka till Norge är stort publicerar norska arbetsförmedlingen en ny undersökning som visar att vart tredje tillfrågat företag planerar att nyanställa under 2010.
Läs undersökningen...

Det är enklare än man tror
"Många som kontaktar oss tror att det är krångligt att hitta ett jobb, bostad, ordna papper m.m. Men faktum är att det är enklare än man tror. Som svensk medborgare har du automatiskt arbetstillstånd i Norge och efterfrågan på svensk personal är stor. All information om jobb i Norge finns på Sverige-Norge.se efter du blivit medlem, givetvis helt gratis. "

Säger Viktor Nord, grundare Sverige-Norge.se

Om oss
Sverige-Norge.se är ett företag som har som affärsidé att hjälpa svenskar att ta sig till Norge och samtidigt hjälpa norska arbetsgivare att anställa svensk personal. Startat oktober 2007.

Tidigare artiklar
Aftenposten - Trendy å jobbe i Norge

Hegnar - Svenske "invasjon" i Norge

Intervju?
Kontakta huvudkontoret på 0303 88944 så kopplar de dig till den person som är pressansvarig för tillfället.

Pressmaterial

Sverige-Norge.se - Grundare: Christian Josefsson (i svart) & Viktor Nord (i grått)

Logotyp