OG Group

Allt om Sparas nya sparkalkylator för hemelektronik

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 14:13 CEST

Alltomspara.se - www.alltomspara.se - har under ett par veckor informerat om de nya kalkylatorer som tagits fram för att underlätta människors vardag när det kommer till privatekonomi. Nästa kalkylator i ledet är en beräkningsfunktion som hjälper dig att få kontroll över dina elkostnader för specifika elektronikprodukter i hushållet.

De flesta familjer har hela huset fullt med olika elektronikprodukter. Det är allt från spisar, kylskåp, tv-apparater och hårtorkar. Sätter man sig ner och funderar så inser man ganska snart att utan el hade livet blivit bra mycket krångligare att reda ut. Det får dock inte glömmas bort att det också kostar att driva dessa produkter som kräver el för att fungera. Det behöver emellertid inte bara vara antalet produkter eller kostnaden per kilowattimme som påverkar elkostnaden utan en annan viktig faktor i beräkningen är åldern på de elektronikprodukter som finns i hushållet. Vi på Alltomspara.se vill göra människor uppmärksamma på att elkostnaden kan förändras mycket bara genom att byta ut befintliga produkter med nya alternativ som är betydligt mer energisnåla än äldre versioner.

Med kalkylatorn som hjälper familjer att spara pengar genom att byta ut hemelektronik är väldigt enkel uppbyggd och kräver bara en mycket liten mängd information för att ge ett tydligt och bra svar. Genom att titta på någon av hushållets produkter och dess effekt, hur länge den används per dag samt till vilken kostnad som hushållet köper el så kommer kalkylatorn enkelt visa hur mycket du skulle spara om du bytte mot en nyare produkt. Dessutom har du möjlighet att inkludera standby-tid i beräkningen. Den här är ofta angiven i energideklarationen av produkten. På så vis får du fullständig kontroll över hur mycket produkten kostar/kommer att kosta hushållet. De nya produkterna som ni funderar på att köpa har alltid energideklaration i produktspecifikationen och är således inga problem att hitta.

Välkommen till nya Alltomspara.se - Din privatekonomiska guide på Internet.

OG Group AB - www.oggroup.se - utvecklar och driver ett stort antal webbsidor med hög kvalitet med målet att förse användare och konsumenter med oberoende granskningar av företeelser, företag och intresseområden. OG Group är ett oberoende företag som levererar välanalyserade rekommendationer, samt ser till att besökarna får ett mervärde genom att besöka OG Groups webbplatser.

OG Group arbetar med marknadsföring på Internet och driver idag webbsidor inom ekonomi och lånemarknaden.Allt om Spara - www.alltomspara.se - är den stora ekonomisajten som kompletteras av www.alltombolån.se, www.alltombillan.se, www.alltombatlan.se, www.alltomstudentlån.se, www.alltomsmslan.se, www.alltomprivatlan.se, www.alltomrantor.se, www.alltombyggnadslan.se samt www.alltomforsakring.se