Ernst Rosén AB

ALLT UTHYRT I BARNHUSET

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 13:14 CEST

I samma hus som Ernst Roséns huvudkontor, i det gamla Barnhuset, flyttar Jumperfabriken Sweden AB in i slutet av oktober och i november flyttar Acosense AB in.

Två nya hyresgäster med varierande inriktning. Jumperfabriken ett svenskt modeföretag som designar stickade plagg med omkring 50 återförsäljare runtom i världen. Acosense som utvecklar och säljer Acospector Acoustic Chemometer, ett beröringsfritt mätverktyg som analyserar vätskor inom processindustrin.

- Det är roligt med olika verksamheter och kompetenser i huset. Vi märker att det är populärt att hyra just här med sitt centrala läge och fina charm i huset, säger Marie Mikkelsen, kundansvarig för lokaler på Ernst Rosén AB”

Ernst Rosén är en av de största privata fastighetsägarna i Göteborg. Bolaget äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i de centrala delarna av Göteborg, Alingsås och Lerum. Ernst Rosén utvecklar även mark och fastigheter för byggnation av bostäder. Vidare äger bolaget 50 % av fastighetsbolaget Aranäs AB i Kungsbacka. I koncernen ingår även Nääs Fabriker i Lerum, mötesplatsen med hotell och konferensanläggning, lokaler och butiker. Genom dotterbolaget Flodéns bedrivs byggnadsverksamhet i Storgöteborg. Omsättning i Ernst Rosén koncernen uppgår till 600 mkr, omfattar 125 anställda, 3 400 lägenheter och 113 000 kvm lokaler.