ALM Equity AB

ALM OCH SANDELL BYGGER BOSTÄDER VID KEVINGE STRAND

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 09:51 CET

ALM Equity har fått den fantastiska möjligheten att utveckla fastigheten Skeppet 11 intill Stockholms Golfklubb vid Kevinge Strand i Danderyd. Fastigheten har ett unikt sjönära och centralt närförortsläge i en av Stockholms mest attraktiva kommuner.

Säljare av Skeppet 11 och närmsta granne är Stockholms Golfklubb. Fastigheten omfattar en areal om 4.894 kvm och detaljplanen medger en bostadsbyggnation om cirka 18 - 20 lägenheter om 2.000 kvm BTA. Köpet görs tillsammans med investerare.

På fastigheten avser ALM att uppföra ett blivande klassiskt bostadsområde med inspiration från engelska radhus. Den välkända arkitekten Tomas Sandell ritar husen vars utformning skall liera med områdets kvalité och karaktär i det sjönära läget invid golfbanan. Fokus skall ligga på det exteriöra och den yttre boendemiljön.

- Strategin att köpa attraktiva byggrätter i centrala stads- och närförortslägen ligger fast. Att få förtroendet av Stockholms golfklubb att skapa ett unikt och attraktivt boende på ett av Stockholms absolut bästa lägen, är vi mycket stolta över, säger Joakim Alm.

Byggrättsportföljen innehåller efter förvärvet 15 (14) bostadsprojekt med cirka 43.800 (41.800) kvm byggarea, varav ALM Equitys andel är 33.600 (32.700) kvm.

ALM har drygt 10,1 miljoner aktier.

Stockholm den 11 november 2010

Joakim Alm, Verkställande direktör

För mer information kontakta:
Joakim Alm, VD, tel 0733 - 96 97 27

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
ALM Pressrelease 2010-11-11.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida ALM Equity

Om ALM Equity:
ALM Equity är ett fastighetsutvecklingsbolag (Real Estate Developer). Bolaget förvärvar, strukturerar, utvecklar och säljer projekt, framförallt bostäder.

Mer information finns på www.almequity.se samt på www.beQuoted.com

Om du vill öppna texten i din webbläsare klicka här