Social Venture Network Sweden

ALMEDALEN: Har USA något att lära av Sverige eller vad kommer efter Milton Friedman?

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 12:53 CEST

Under en timme så kommer olika tänkare att reflektera och debattera frågan om transparens och öppenhet i en demokrati livesänt till VoiceAmerica.com. I dag så ser vi hur brister både i det sociala systemet men också i Eko systemet har eroderat förtroendet för både regeringar och för näringsliv. Hur ta vi detta till nästa steg? Vad väntar runt hörnet? Men framförallt – vad vill vi att politikerna gör? With a live broadcast from Almedalen to Voice America.com and by video link discussions will be about if US has anything to learn from Sweden or if politics in Sweden should be more influenced by US when it comes to long term conditions like social- and ecological sustainability in an more transparent world.

Medverkande:

Pär Larshans, Hållbarhetschef, Max Hamburgerestuarnger. Elaine Eksvärd, Retoriker. Gary Baker, Executive Director, Ernst& Young. Kay Török, konsult, Futerra. Mats Lindgren, VD, Kairos Future. Emma Rung, hållbarhetskonsult i New York och fd kampanjarbetare för Obama. Anna Borgeryd, Koncernstrateg, Polarbröd.

Social Venture Network, SVN, är ett internationellt nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Medlemmarna är företag och organisationer som arbetar lokalt i varje land med frågor om god etik, miljöhänsyn och socialt ansvar.

www.svnsweden.se

Kontakt Pia Jertfelt 070/7154760