Social Venture Network Sweden

Almedalen: Hur kan vi tillsammans hitta lösningar på hållbarhetsfrågorna?

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2013 11:39 CEST

Möt arrangörer, deltagare och casepartners till The Meeting Point, en arena och metod för innovation och transparens för företag och organisationer som vill ta hållbarhetsutmaningar på allvar. The Meeting Point är en del av initiativet “Kärleksveckan” som fyller tomrummet efter Peace & Love-festivalen. I det här seminariet presenteras några av de konkreta case som behandlats i år, bl.a. Peace & Love 2013, Borlänge kommun, Högskolan Dalarna, m.fl. Dessutom beskrivs metoden och dess bakomliggande värderingar: Delaktighet, Generositet, Transparens och Innovation.

Medverkande: Marcus Lind, Event manager, TMP13. Emma Nilsson, Processansvarig TMP13 & Kaospilot, TMP13. Mosa Alasaly, TMP13.

Social Venture Network, SVN, är ett internationellt nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Medlemmarna är företag och organisationer som arbetar lokalt i varje land med frågor om god etik, miljöhänsyn och socialt ansvar.