Social Venture Network Sweden

Almedalen:Kan sociala företag bli dubbelt så bra?

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2013 14:21 CEST

.Program: 14.00 Jan Forslund, moderator, hälsar alla välkomna och presenterar programmet. 14.10 Hur sociala företag kan bli “Dubbelt Så Bra”. Susanne Johansson, projektledare hos Coompanion 14. 25 Att samverka internationellt. Lotta Johansson, länsbygderådet i Stockholms län, om lärorika erfarenheter från Polen. 14. 45 Kort paus med godbit att äta från ett socialt företag på Gotland – som presenteras 14. 55 Tillväxt och fler jobb i Stockholms län – framtidsperspektivet för sociala företag. Annette Dünkelberg affärsutvecklare Coompanion I halvlek bjuder vi på ngt gott från ett lokalt socialt företag. Avslutningsvis tar vi upp exempel på framgångsrika nya modeller, bl.a. social franchising.

Medverkande: Susanne Johansson, projektledare, Coompanion. Lotta Johansson, länsbygderådet i Stockholms län. Annette Dünkelberg, affärsutvecklare, Coompanion. Jan Forslund, moderator, Coompanion.

Social Venture Network, SVN, är ett internationellt nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Medlemmarna är företag och organisationer som arbetar lokalt i varje land med frågor om god etik, miljöhänsyn och socialt ansvar.