Social Venture Network Sweden

Almedalen: Vem guidar barnen på nätet?

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 13:02 CEST

Vart tredje barn har egen smartphone idag. Man har nätet i fickan. Vi upprörs med all rätt över allt negativt barnen kan råka ut för i form av grooming, mobbning och övergrepp. Men vem guidar barnen på nätet? Föräldrarna, skolan eller experter? Vad kan ett telekomföretag göra? Telenor inbjuder till diskussion med myndigheter, politiker och barnrättsorganisationer.

Medverkande: Johnny Gylling, CSR-samordnare, Telenor. Ewa Thorslund, direktör, Statens Medieråd. Lotta Persson, kanslichef, ECPAT. Marko Määttä, projektledare, Surfa Lugnt. Anders Skanetofth, lärare, Erlaskolan i Norrköping. Jonatan Stridh, elev, klass 8 Erlaskolan. Kim Karlsson, elev, klass 8 Erlaskolan. Elin Andersson, hållbarhetskommunikatör, Telenor.

Social Venture Network, SVN, är ett internationellt nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Medlemmarna är företag och organisationer som arbetar lokalt i varje land med frågor om god etik, miljöhänsyn och socialt ansvar.