Ladbrokes

Almedalsveckan inleds med Göran Hägglund

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 16:34 CEST

Almedalsveckan inleds med Göran Hägglund

Till helgen inleds en av årets politiska höjdpunkter då partier, lobbyister och samhällsdebattörer samlas i Almedalen under en veckas tid. Närmare 20 000 besökare väntas och störst plats bland ämnena har vård och omsorg samt sysselsättningen.

Nästa års val ser ut att vara året då oppositionen återtar makten. Blocket bestående av Socialdemokraterna, Vänstern och Miljöpartiet ger i dagsläget oddset 1.66, jämfört med det borgerliga blocket som ger 2.10.

Ytterligare problem för det borgerliga blocket innebär det om några av partierna inte orkar över fyraprocentspärren. Kristdemokraternas Göran Hägglund är första talare ut på Almedalsveckan och det är även hans parti som på förhand ligger närmast fyraprocentspärren med odds där mer eller mindre än 4.00 procent av rösterna ligger förhållandevis nära varandra.

Vinnare av valet 2014
m + fp + c + kd 2.10
s + v + mp 1.66

Kristdemokraterna
Att få mindre än 4.00% av rösterna 2.00
Att få mer än 4.00% av rösterna 1.75

Övriga odds:

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.