Almtuna IS

Almtuna IS största sponsoravtal någonsin bakom nyckelvärvning

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 09:27 CEST

Idag presenterade Almtuna IS tillsammans med Gränby Centrum sitt senaste nyförvärv. Almtuna IS har värvat målvakten Gusten Törnqvist, en nyckelspelare till vårt lagbygge. En värvning som har blivit verklighet tack vare ett extraordinärt avtal med vår sponsor Gränby Centrum som ägs av Atrium Ljungberg.

- Det har gått bra att forma laget inför nästa år så här långt, den här värvningen är pricken över i:et. Vi har ett mycket bra lag på papperet, nu blir det Jonas Rönnqvist och Bert Robertsson ansvar att se till att det blir slagkraftigt på isen också, säger Martin Öhrstedt, sportchef i Almtuna IS och ansvarig för värvningarna.

Avtalet löper över två år och Gränby Centrum har tagit på sig att stå för merparten av kostnaderna som värvningen innebär. Utan deras medverkan hade Almtuna IS inte kunnat göra den satsningen.

- Vi är en stor fastighetsägare i Uppsala och vi vill ta vårt samhällsansvar. Det är också oerhört väsentligt för en så stor stad som Uppsala att ha en evenemangs- och idrottsarena av rang och för att det ska bli verklighet är ett bra ishockeylag en mycket viktig byggsten. Genom det här samarbetet kan vi bidra till att Almtunas långsiktiga satsning blir så stark som det bara går, säger Kristina Johnson, affärsområdeschef på Atrium Ljungberg.

Gränby Centrum kommer att använda Gusten Törnqvist i sin egen marknadsföring. Samarbetet mellan Almtuna IS och Gränby Centrum kommer att intensifieras och båda aktörerna kommer att kunna nyttja varandras arenor
för exponering, evenemang med mera. Almtuna IS presenterade också den nye klubbchefen Peter Funning.

Kontaktpersoner:
Almtuna IS, Peter Funning, 070-373 93 47

Atrium Ljungberg/Gränby Centrum, Kristina Johnson, 070-341 54 51

...........................................................................
Atrium Ljungberg är ett Midcapbolag på NASDAQ OMX Stockholm, börsnoterat sedan 1994 och ett av Sveriges
största fastighetsbolag med tydligt fokus på utveckling och förvaltning av handels- och kontorsfastigheter samt
helhetsmiljöer. Atrium Ljungberg äger och förvaltar i Uppsala Gränby Centrum och Forumgallerian. Andra
fastigheter och köpcentrum är; PUB, Farsta Centrum och Sickla Köpkvarter i Stockholm och Mobilia i Malmö.
Kontorsfastigheten Glashuset vid Slussen och Ärvinge i Kista med både bostäder, kontor och service är andra av
bolagets 55 fastigheter.