Elobina

Alnarpsföretaget Elobina söker nya, engagerade deltagare till sin textilrevolution

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2017 10:28 CET

Elobina är motsatsen till massproduktion, istället för att producera produkter på lager, vill företaget bara tillverka sådant som kunderna på riktigt vill ha. Tanken föddes då grundarna var involverade i den traditionella textilindustrin och kände att det var väldigt resurskrävande, oflexibelt och tidsödande.

nyhetsbrev.jpg

Det var dags att starta en textilrevolution och göra textilindustrin tillgänglig för alla genom att skapa en unik, toppmodern IT-plattform, där alla kan utforma och skapa sina egna tyger och textilprodukter.

Fundedbyme

Nu vill Elobina befästa sin plats på marknaden och har därför öppnat upp för en equity crowdfunding på Fundedbyme. Tanken är att hitta många nya engagerade delägare som kan ta del i företagets fortsatta framgång med att förändra textilindustrin.

Digitaliseringen av små volymer och den lokala produktionen gör branschen mer hållbar och minska behovet av resurser. Samtidigt skapar det möjligheter för små aktörer och lokala producenter att vara en del av textilindustrin. Samt ge konsumenter fler valmöjligheter och stoppa överproduktion.

Elobinas co-founder Vilma Gustafsson ser att Elobina är på väg att revolutionera designindustrin genom att presentera ett modernt och hållbart sätt att producera design och textilprodukter. Elobina kommer också att bidra till att skapa lokala arbetstillfällen för sömnad och produktion.

Elobinas kunder

Idag har Elobina tusentals nöjda kunder, allt från privata konsumenter till modeskapare. Nu vill de dock expandera för nå ut till en bredare massa både i Sverige och i världen. Elobina finns redan i Norden samt Storbritannien, och målet är att skala upp till resten av Europa och världen.

Så här säger Elobinas kunder:

• "Fantastisk kvalitet och tack för att ni är så snabba" Amandah AMAWE Sverige
  • "Hello Elobina, min hjälte, tyget är fantastiskt, jag kommer att rekommendera er till alla intresserade". Trine, Patinatur, Danmark.
  • "Vi använde Elobinas tyg till scenkläder för operan Mahogny. Vi är så nöjda." Michaela, Norrlandsoperan.
  • “Thank you for turning my photo into this super cool fabric! I love it!" Fairplay Clothes, Storbritannien

Bäddset ute.jpg

Så här fungerar Elobina:
  • Kunder laddar upp sina mönster eller bilder till Elobina eller väljer från deras mönsterkollektion.
  • Elobina erbjuder många olika färdiga produkter samt val av tyger
  • Alla individuella order samlas enligt tyg till olika canvas, som sedan automatiskt skickas för produktion.
  • Produkter skickas till sömnad och metervara direkt till kunder.

elobina.se

bit.ly/elobina_fundedbyme

Hör av dig om du vill veta mera:

Vilma Gustafsson, COO, vilma.gustafsson@elobina.com, 0735064196

Jan Carlstein, CEO, jan.carlstein@elobina.com, 0708 416 561

Bildbank

@elobinacom

facebook.com/elobina.se/

#ehandel #productionondemand #prints #design #fundedbyme

Elobina gör textilindustrin tillgänglig för alla genom att använda en unik, toppmodern IT-plattform, där alla kan utforma och skapa sina egna tyger och textilprodukter utan att kompromissa med kvalitet eller hållbarhet.

Plattformen har redan använts av tusentals nöjda kunder som sträcker sig från privata konsumenter till modeskapare. Företaget är verksamt i Norden och Storbritannien och planerar att skala upp till resten av Europa och ta en marknadsledande position.

Elobinas starka och erfarna team arbetar nära kunderna för att uppnå bästa resultat.