Alphaform - Ny prototyptillverkare i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 14:55 CET

Nu finns Alphaform även i Sverige med en produktionsenhet i Kista. Där erbjuder vi lokal kapacitet samt kontaktyta till koncernens totala tillverkningskapacitet. Vi har redan ett antal nöjda  kunder i Sverige, såväl inom elektronik och medicinteknik som designer, konstruktörer och teknikkonsulter. Målet med etableringen är bredda kundbasen och erbjuda den svenska marknaden en komplett leverantör inom prototypframställning.

Vi har marknadens bredaste utbud av fff-tekniologier och material. Vi erbjuder olika tjänstenivåer, tekniker och material för att på bästa sätt möta kundernas behov.

Våra tjänstenivåer är:

Basic nivån  – fff-modeller och prototyper för snabb leverans enligt kundens 3D underlag (stereolitografi, sintring, 3D printning, vakumgjutning, precisiongjutning, RIM gjutning...).

TaylorMade – fff-modeller och prototyper för mässor, marknadsföring, fotografering och avancerade tekniska tester. TaylorMade nivån inkluderar lackering, dekaler, ytstrukturer...

CustomServices – material- och produktionsteknisk konsultation inom FriFormsFramtagning och Rapid Manufacturing. Outsourcing av prototypverkstaden eller  fff-maskinen.

Våra tekniker är :

SLA (Stereolithography), SLS (Selective Laser Sintering), DMLS (Direct Metal Laser Sintering), 3D printning (MJM, Objet, VoxelJet, zCorp...), vakum-, RIM- (Reaction Injection Molding) och precisionsgjutning samt verktygstillverkning och formsprutning. Vi är även aktiva inom gjutgods och CNC-bearbetning av medicintekniska implantat och instrument.

Alphaform har idag över 40 fff-maskiner och fler än 250 personer i Europa. Vår målsättning är att våra kunder skall kunna använda sig av  marknadens bästa fff-modeller och prototyper för att kunna få ut mesta möjliga värde från sina produkttester.

Torkel Bengtsson

Country Manager

För mer information och beställning, vänligen kontakta
Country Manager Torkel Bengtsson, tel +46(0)766 44 46 75, epost torkel.bengtsson@alphaform.se
Verkställande Direktör Dan Björklöf, epost dan.bjorklof@alphaform.se

Kronborgsgränd 13, 164 46 Kista
tel +46 8 751 10 10         epost  sales@alphaform.se            http://www.alphaform.se
fax +46 8 751 10 14

Alphaform Sweden AB - Erbjuder marknadens bredaste utbud av teknologier och material för framställning av prototyper. Alphaform har idag över 40 fff-maskiner och fler än 250 anställda i Europa.