Alten

Alten Sverige flyttar till nytt huvudkontor i Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 14:06 CEST

Alten Sverige har skrivit avtal om nya lokaler för sitt huvudkontor i Göteborg och kommer att hyra de tre översta våningarna på Front Lindholmen.

Det finns flera orsaker till att företaget flyttar sitt huvudkontor. Idag finns inte plats för samtliga verksamheter i nuvarande lokal, vilket gör att man är utspridd på olika lokaler i Göteborg. Altens strategi mot 2017 är att 50% av projekten skall bedrivas som arbetspaket i egna lokaler. Detta kräver större och flexiblare utrymmen.

- Flytten till Front Lindholmen är en viktig del av vår strategi för framtiden. Dessutom vill vi erbjuda våra medarbetare en bra arbetsmiljö och vara nära våra kunder, säger Fredrik Nyberg, VD Alten Sverige AB.

Efter årsskiftet påbörjas arbetet med att bygga om och anpassa lokalerna efter Altens behov. Inflyttningen är planerad till 2015-10-01.

Fredrik Nyberg, VD
Tel: +46-31-725 11 50
Fredrik.nyberg@alten.se

Magnus Liljeqvist, marknadschef
Tel: +46-31-722 1312
Magnus.liljeqvist@alten.se

www.alten.se | På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom de mest engagerade teknik och IT-konsulter. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 16.000 medarbetare och verksamhet i 16 länder.