Alten

Alten tar hem pris vid Volvo Group Purchasing Supplier Award 2014

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 18:00 CEST

Vid en prisceremoni i tyska Hannover i tisdags belönade Volvo Group Purchasing de leverantörer som uppvisat bäst resultat med Volvo Group Purchasing Supplier Awards 2014, för leverantörernas insatser inom sex nyckelkategorier som stöder Volvokoncernens strategiska mål att bli världsledande inom hållbara transportlösningar.

Vi är väldigt stolta över att kunna meddela att Alten tog hem priset i kategorin Total Value Management Excellence. I denna kategori ligger fokus på resultaten inom Indirect Products & Services, som påverkar Volvokoncernens slutresultat som helhet.

Juryns utlåtande:
För ett proaktivt engagemang med förslag och genomförande av en rad förbättringar på området för total ägandekostnad (TCO) inom teknisk konsultation i koncernen. Alten har visat stor flexibilitet genom att erbjuda skräddarsydda lösningar som passar vår affärsmiljö.

”På IAA visar vi våra allra senaste lastbils- och bussmodeller från Volvo Trucks och Renault Trucks”, säger Patrik Lundblad, inköpschef i Volvo Group. ”Utan ett välfungerande samarbete med våra leverantörer skulle de här produkterna inte ha varit så framgångsrika som de är.”

”Vårt samarbete med Volvokoncernen sträcker sig långt tillbaka i tiden, och det är naturligtvis en stor ära att få det här priset. Utmärkelsen bekräftar vår ambition att arbeta proaktivt för att ge våra kunder mervärde. Den är också ett bevis på våra ingenjörers spjutspetskompetens”, säger Fredrik Nyberg, vd för Alten Sverige.

Övriga kategorier är Cost, Fuel Efficiency & Innovation, Project Delivery, Delivery och Aftermarket. Volvo Group har valt dessa kategorier för att de utgör koncernens nyckelområden och strategiska mål för att skapa banbrytande produkter och tjänster som stöder koncernens vision.

Fredrik Nyberg, VD
Tel: +46-31-725 11 50
Fredrik.Nyberg@alten.se

Conny Ljung, Global Account Manager Volvo Group
Tel: +46-31-725 1109
Conny.Ljung@alten.se

www.alten.se | På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom de mest engagerade teknik och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 16.000 medarbetare och verksamhet i 16 länder.