Piab AB

Alternativ CAD-nerladdning

Press Release   •   Aug 22, 2012 15:56 CEST

Den nya 3D CAD visar sugkoppen aktiverad med vakuum (max vertikal rörelse) som ett alternativ till ej aktiverade. Detta underlättar konstruktionen av  hanteringsutrustning med sugkoppar och förbättrar precisionen. Ingenjörer kommer att spara mycket tid.

Piab grundades 1951 och har tagit fram innovativa lösningar som förbättrar energieffektiviteten, produktiviteten och arbetsmiljön hos vakuumanvändare runt om i världen.
Som en tillförlitlig partner till många av världens ledande tillverkare utvecklar och tillverkar Piab en komplett uppsättning av vakuumpumpar, vakuumtillbehör, vakuumtransportörer och sugkoppar för ett stort antal processer inom automatiserad materialhantering och fabriksautomatisering.
Piab använder COAX®, en helt ny dimension inom vakuumtekniken, i många av sina ursprungliga produkter och lösningar. COAX® cartridge är mindre, energieffektivare och tillförlitligare än konventionella ejektorer, och kan integreras direkt i maskinerna. Detta möjliggör konstruktion av ett flexibelt modulärt vakuumsystem.
Piab har en världsomspännande organisation med dotterföretag och distributörer i fler än 50 länder, med huvudkontor i Sverige.