Thermoprodukter AB

Alternativ energi ombord

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 16:28 CET

Som ett led i satsningen på alternativ energi för båtar introducerar nu Thermoprodukter i Kalmar EFOY bränsleceller i sitt sortiment. Tekniken Direct Methanol Fuel Cell (DMFC) har utvecklats i Tyskland av SFC Smart Fuel Cell som är marknadsledande inom detta område. För marinmarknaden finns ett komplett program bränsleceller med laddkapacitet på 600 upp till hela 2200 W. Processen är katalytisk och i det närmaste helt tyst och styrs av spänningen i din batteribank. Om spänningen sjunker under en viss nivå startar bränslecellen laddningen automatiskt. I kombination med tex solceller kan du bli helt oberoende av annan laddning och behöver inte köra varken motor eller koppla landström.

För ytterligare information, besök oss gärna i våra montrar under båtmässorna i Göteborg
(monternr F03:11) och Stockholm (monternr C16:12).
Eller kontakta:

Thermoprodukter AB
Tfn: 0480-425885
Mail: info@isotherm.se
Hemsida: www.isotherm.se

Thermoprodukter AB är baserat i Kalmar och har mer än 25 år i marinbranschen.
Från start var inriktningen enbart tillverkning och försäljning av kylskåp och kylaggregat till
fritidsbåtar. Denna inriktning finns kvar, men har breddats med distribution och service av ett flertal produkter med inriktning mot komfort ombord. Idag representerar Thermoprodukter idel starka varumärken, alla marknadsledande inom sin gren och med gott renomme bland dess användare; Isotherm kyla, Isotemp varmvatten, Eberspächer värme, Eno/Force 10 spisar, Naps solcellspaneler, Oceanair gardiner/myggnät och Cookmate spritkök.
Fyra stora bitar i företagets grund är engagemang, servicenivå, kunskap och snabba leveranser