JobbGarant

Alternativet till facket - JobbGarant tecknar samarbetsavtal med Adecco och Balder Försäkring

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 08:40 CET

Stockholm, den 15 november 2011: Samarbetsavtalen innebär att Adecco kommer sköta hanteringen av JobbGarants tjänster Jobbgaranti och Karriärhjälp. Balder Försäkring som företräder det Londonbaserade Lloyd´s står bakom JobbGarants inkomst- och rättsskyddsförsäkring.

”Det är mycket glädjande att vi nu ytterligare har stärkt JobbGarants kunderbjudande med två marknadsledande partnerföretag. Genom vårt samarbete med Balder erbjuder vi alla tillsvidareanställda oavsett bransch bl.a. en inkomstförsäkring. Idag saknar 30 % av fackförbunden detta. Vår Jobbgaranti erbjuder vi till alla oavsett anställningsform genom Adecco. Detta täcker upp det gap som finns i omställningsförsäkringen som enbart omfattar tillsvidareanställda vid uppsägning p g a arbetsbrist”, säger Karl Wallin, en av grundarna till JobbGarant.

”Genom våra omställningsinsatser hjälper vi personer att stärka sina positioner på arbetsmarknaden och att hitta nya uppgifter. Vi har genom åren byggt upp en gedigen erfarenhet av omställningsinsatser och har stor erfarenhet av arbetslivsinriktad coachning. Genom våra jobbcoachningsinsatser hjälper vi personer tillbaka till arbetsmarknaden. Även Sveriges Olympiska Kommitté använder Adeccos coachningsinsatser i samband med att elitidrottare styr över från idrottskarriären till ett ”vanligt” arbetsliv.Med vårt samarbete med JobbGarant kan vi hjälpa ytterligare personer vidare i sina karriärer.Vi ser ett stort behov av snabba specifika insatser hos många personer för att lyckas i sitt karriärarbete” säger Björn Hellgren på Adecco.

”JobbGarant som ett fristående nytt alternativ till den etablerade marknaden tror vi mycket på. JobbGarants produkter passar väl in i Balders produktportfölj, vi har redan i dag olika former av trygghetsförsäkringar. Balder ser dynamiskt på samarbetet med JobbGarant och vi kommer med stor sannolikhet förstärka vår samverkan i framtiden” säger Lennart Hagdahl på Balder Försäkring.

För mer information kontakta:

Johnny Swensson

T 072-307 71 57, 010-330 30 80

E johnny.swensson@jobbgarant.se

www.jobbgarant.se

Om Adecco

Adecco är en strategisk HR-partner vars verksamhet sträcker sig från att arbeta med flexibla bemanningslösningar på både kort och lång sikt, högkvalitativa rekryteringstjänster, till omställningsprogram och karriärcoachning.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag och ett auktoriserat omställningsföretag enligt Bemanningsföretagens villkor.

Om Balder Försäkring

Balder Försäkring agerar som coverholders för Lloyds i Norden. Lloyd´s är ett av världens ledande försäkringsföretag, ett företag därsyndikat arbetar under Lloyd´s namn. De har A eller A+ rating och en årlig premieomslutning på ca 170 milliarder kronor. Av Balder tecknade försäkringar, under binding authority, är under Lloyd´s security eftersom risken bärs i sin helhet av syndikat inom  Lloyd´s.

JobbGarant är en nytänkande utmanare till de traditionella fackförbunden. Tillsammans med våra marknadsledande partners Adecco och Balder Försäkring erbjuder vi tjänster som främjar karriär och trygghet på dagens och framtidens arbetsmarknad.