Altero AB

Altero AB får order från Liseberg

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 16:04 CET

Liseberg Restaurang AB, med drygt 20 enheter inom nöjesparken Liseberg, har beslutat att införa Egenkontrollsystemet RQS tillsammans med Temperaturövervakningssystemet Coolguard. I en första etapp omfattas tre av restaurangerna till ett ordervärde av cirka 300 Tkr. Installationerna skall påbörjas omgående och vara avslutade innan parken öppnar inför julhelgen.

Liseberg är Nordens ledande turistattraktion med cirka 3,5 miljoner gäster årligen.

"Samarbetet med Altero innebär att vi kan underlätta vårt arbete med egenkontroll betydligt samtidigt som vi säkerställer att vi har högsta kvalitet i våra processer för livsmedels-hantering och hygien. Detta passar bra med vår affärsidé att Liseberg skall vara marknadsledande och normgivande i nöjesbranschen, avseende kvalitet, säkerhet, miljö och service". Säger Claes Emanuelsson Produktionschef på Liseberg Restaurang AB.

"Det är en stor glädje att få förtroendet från Nordens ledande nöjespark. Detta visar återigen att vi har ett mycket starkt erbjudande till stora och krävande kunder." Säger Hans Ekman, VD på Altero AB.

För ytterligare information kontakta VD, Hans Ekman, telefon 040-689 33 50.