Universal Music Sweden

AlunaGeorge släpper debutalbumet - Body Music - 29:e juni

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 17:07 CEST

Den BRIT Awards- och BBC Music Awards-nominerade electroduon AlunaGeorge är nu aktuella med sitt efterlängtade debutalbum. Kritikerna är överförtjusta inför releasen av plattan – Body Music – som släpps 29:e juli.

Det hyllade electroparet fick sitt genombrott som kollaboratörer på Disclosure-singeln ”White Noise” som nådde en imponerande andraplats på brittiska singellistan. Sångerskan Aluna Francis och producenten George Reid har sina rötter i London, vilket tydligt speglas i deras säregna stil.

Sedan förra året har de börjat klättra på topplistorna i hemlandet med singlar som ”Your Drums, Your Love”, ”You Know You Like It” och ”Attracting Flies” och vunnit hemmapublikens hjärtan. Framgångarna i Storbritannien har börjat sprida sig över landsgränser och duon har redan sålt ut sin första Europaturné. 13:e juni uppträder de på Hultsfredsfestivalen i Sigtuna.

I samband med spelningen på Hultsfredsfestivalen finns möjlighet till intervjuer. Hör av er till Josefin Bergquist eller William Hallström vid eventuellt intresse.