Fältbiologerna

Alva representerar Fältbiologerna och Sveriges ungdomar på Rio+20

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2012 15:40 CET

Alva Snis Sigtryggsson har utsetts att representera Fältbiologerna och Sveriges ungdomsorganisationer i FN. Alva kommer att delta i den svenska regeringsdelegationen till FN:s konferens Rio+20 under 2012.

LSU - Sveriges ungdomsorganisationer utser årligen representanter till olika FN-sammankomster samt till möten på EU-nivå. Vi vill öka möjligheterna för unga att genom ungdomsorganisationer vara delaktiga, ha inflytande och makt även på internationella arenor. Årets representant till FN:s konferens om hållbar utveckling Rio+20 är Alva Snis Sigtryggsson från Fältbiologerna.

Alva Snis Sigtryggsson, Rio+20
Alva Snis Sigtryggsson är engagerad i Fältbiologerna. Hon deltar i Rio+20-mötet den 20-22 juni. Alva är 18 år och bor i Stockholm.

-          Jag kommer främst jobba med grön ekonomi inför Rio+20. Det är ett spännande område som ständigt utvecklas, i takt med insikten att vi måste lyfta andra värden än de ekonomiska. Unga spelar en viktig roll i detta arbete både innan, under och efter Rio-mötet! säger Alva.

Rio + 20 är det stora mötet som äger rum 20 år efter det omtalade mötet i Rio de Janeiro 1992, vilket är var en millstolpe i det globala arbetet för en hållbar utveckling. Nu möts världens länder igen, för nu måste arbetet för hållbar utveckling fortsätta snabbare än någonsin.

Kontakt:
Alva Snis Sigtryggson,
Fältbiologernas representant i regeringens delegation till Rio + 20
alva.snis.sigtryggsson@faltbiologerna.se 076-053 52 42

Salomon Abresparr
ordförande, Fältbiologerna
salomon.abresparr@faltbiologerna.se 070-814 20 82

faltbiologerna.se
facebook.com/faltbiologerna
twitter.com/faltbiologerna

Fältbiologerna

Ute i naturen. Inne i miljödebatten.

Fältbiologerna är Sveriges största förening för natur- och miljöintresserade ungdomar.