StyleRoom

Amatörfoton fyller ny typ av inredningsbok

Pressmeddelande  •  2010-06-18 13:47 CEST

Den annorlunda inredningsboken Som hemma innehåller foton från inredningssajten styleroom.se. Bilder från vanliga svenskars hem, som sajtens medlemmar själva tagit, med vanliga kameror.

”Att bilderna är tagna i vanliga, personliga hem av de medverkande själva, inte av fotografer med riktat ljus i professionellt stylade hem, är det som gör att boken skiljer sig från många andra inredningsböcker”, säger Johan Arvidson, grundare av StyleRoom.se och en av idébärarna till boken.

Styleroom.se är en gigantisk inspirationskälla för människor som älskar sina hem, gillar inredning och gärna vill bli inspirerade av likasinnade. Som medlem på sajten delar man med sig av sina inredningslösningar på ett personligt sätt genom sina egna foton och kommentarer. I boken visas endast en bråkdel av alla hem och foton som finns på sajten eftersom bildbanken är enorm med nästan 178000 inredningsbilder.

”Vi tror att många kommer att känna igen sig och hitta stor nytta med boken. Igenkänningen är mycket hög och den som tittar i den kan nog känna att det där kunde vara hemma hos mig. Boken är ren inspiration för alla typer av hem i hela Sverige, allt ifrån storstadslägenheten till stugan på landet”, avslutar Johan Arvidson.

Fakta styleroom.se:

StyleRoom.se är en bildbaserad inredningscommunity på internet som startades i Sverige 2007.
Här laddar användarna upp foton från sina hem som de tagit själva med vanliga kameror och får dessa kommenterade.
Sajten har idag Europas största samling användargenererade inredningsbilder.
Sajten har drygt 14 000 medlemmar, av dessa är det 19 stycken som i boken representerar olika typer av hem runt om i Sverige.
Sajten har 200 000 unika besökare varje månad.
Förutom i Sverige finns styleroom också i Australien, USA, Storbritannien, Tyskland, Norge, Danmark. Snart också i Polen och Finland.

StyleRoom.se är en del av Rooms Media AB som består av Johan Arvidson, Maria Jonason,
Martin Alexanderson och Kristian Kvarnsbacke.

Mer info: Johan Arvidson, johan@styleroom.se, 0702 659 179

info@styleroom.se