Piratpartiet

Amelia Andersdotter (PP) besöker Linköping

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 04:53 CET

Fredagen den 15 februari besöker Piratpartiets EU-parlamentariker Amelia Andersdotter Linköping.

Syftet med träffen är att träffa partiaktiva i Linköping och föreläsa för Utrikespolitiska studentföreningen vid Linköpings universitet. Hon kommer att diskutera handel, immaterialrätter och digitalarättigheter där klyftorna är stora och intresserna går isär för Utrikespolitiska föreningen.

Senare på eftermiddagen träffar hon partiaktiva och kommer då att prata om EU:s långtidsbudget och varför vi ska vara besvikna på regeringen Reinfeldts arbete. Ett annat högaktuell ämne som kommer att tas upp är regleringen kring skyddet av personuppgifter där Amelia är utsedd föredragare i Industriutskottet.

Föreläsningen på Linköpings universitet för Utrikespolitiska föreningen:
Tid: 12:15-13:00
Plats: C2, C-huset (Linköpings universitet)

Träff med partiaktiva i PP Linköping:
Tid: Från 17:00
Plats: Djurgårdsgatan 75

Media hälsas välkomna!

Kontakt: Amelia Andersdotter
EU-parlamentariker

Nils Agnesson
Lokal assistent åt Amelia Andersdotter

Anton Nordenfur
PP Linköping
Om Piratpartiet

Piratpartiet  är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet är en del av en växande rörelse med systerpartier runt om i Europa och världen. Flera av dessa har folkvalda representanter på lokal och regional nivå.