Piratpartiet

Amelia Andersdotter (PP) besöker Westerlundska gymnasiet i Enköping

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 12:24 CET

Onsdagen den 13 februari besöker Piratpartiets EU-parlamentariker och Örsundsbrofödda Amelia Andersdotter Westerlundska gymnasiet i Enköping.

Amelia kommer i aulan för alla samhällselever hålla en föreläsning om hennes arbete i EU-parlamentet. Amelia kommer då att ta upp ämnnen om hur var det att tillträda som yngsta ledamot hittills, och som piratpartist. Likaså vilka frågor som är aktuella i parlamentet just nu, och hennes förhoppningar på valåret 2014.

Media hälsas välkomna efter kontakt med skolan.

Onsdagen den 13:e februari start klockan 13.00, Aulan Westerlundska gymnasiet

Föreläsning är planerad att hålla på i en timma.

Claes Gabrell
Samhällslärare Westerlundska gymnasiet

Amelia Andersdotter
EU-parlamentariker

Nils Agnesson
Lokal assistent åt Amelia Andersdotter

Om Piratpartiet
Piratpartiet
 är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet är en del av en växande rörelse med systerpartier runt om i Europa och världen. Flera av dessa har folkvalda representanter på lokal och regional nivå.