Piratpartiet

Amelia talar på diskussionsforum om framtidens piratpolitik i Västerås

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2012 15:27 CEST

Imorgon lördag besöker Amelia Andersdotter, ledamot i Europaparlamentet för Piratpartiet, diskussionsforumet Framtidens Piratpolitik 2012 i Västerås. Piratpartiet befinner sig just nu i ett skeende där man diskuterar om och hur man ska bredda sin politik.

- Det känns väldigt spännande att få inleda diskussionerna om partiets framtida roll i informationsekonomin. Som ledamot i Industriutskottet arbetar jag dagligen med dessa frågor, och det känns extra kul att diskutera desa frågor hemma i Sverige, säger Amelia.

Evenemanget startar klockan 9.30 med Amelia som inledningstalare.

Mer information om evenemanget kan fås genom Nils Agnesson, 0708 98 55 35 (nils.agnesson@piratpartiet.se)

Piratpartiet  är ett svenskt, politiskt parti som grundades 2006. Piratpartiet försöker svara på de nya frågor som de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa. Piratpartiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, men arbetar nu med att bredda sin politiska plattform inför valåret 2014.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet har också många systerpartier i andra europeiska länder, vissa av dem med folkvalda representanter på lokal och regional nivå.