Filippa K

AMELIE SÖDERBERG NY VD I FILIPPA K

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 11:40 CEST

Amelie Söderberg har en god erfarenhet från modebranschen och detaljhandel. Närmast kommer hon från rollen som VD för Departments and Stores Europe där hon ansvarat för företagets verksamhet på NK-varuhusen i Stockholm och Göteborg.

Amelie har en stor samlad kompetens och erfarenhet från modebranschen genom sin bakgrund inom försäljning, inköp, ekonomi och varumärkesutveckling. Vi har stort förtroende för hennes förmåga att vidareutveckla Filippa K och långsiktigt driva bolagets fortsatta expansion, säger Anders Slettengren, ordförande i Filippa K.

Jag är väldigt positiv till att Amelie tar VD rollen och ser fram emot att jobba tillsammans med henne. Amelie förstår vårt varumärke och våra produkter väl och kommer att kunna bidra med mycket till Filippa K:s vidareutveckling såväl i Sverige som internationellt. Det är första gången vi har en kvinnlig VD och det känns extra roligt, säger Filippa Knutsson, grundare och styrelseledamot i Filippa K

För mig är Filippa K ett av Sveriges starkaste varumärke inom mode som förenar det enkla med det snygga. Jag är mycket stolt och glad över att få leda företaget in i dess nästa fas, och ser fram emot samarbetet med alla medarbetare i bolaget, säger Amelie Söderberg.

Magdalena Rodell Andersson kommer att kvarstå som CFO i Filippa K.

För ytterligare information var vänlig kontakta:

Anders Slettengren, VD Novax AB och styrelseordförande Filippa K

tel. 08-700 66 62 eller mobil 070-515 66 62

FILIPPA K IS A LEADING SCANDINAVIAN FASHION BRAND THAT OFFERS FASHIONABLE GARMENTS WITH A CLEAN DESIGN AND TIMELESS LOOK. THE COLLECTIONS are BUILT ON ESSENTIAL PIECES TO CREATE A WARDROBE AROUND. EASY TO COMBINE AND LONG-LASTING BOTH IN STYLE AND QUALITY.

THAT WAS THE START OF FILIPPA K IN 1993 AND IS STILL THE ESSENCE OF THE BRAND. TODAY, FILIPPA K OFFERS COMPLETE STYLE SOLUTIONS FOR BOTH WOMEN AND MEN, AND IS SOLD IN 20 MARKETS ALL OVER THE WORLD, THOUGH 50 FILIPPA K STORES, 25 SHOP-IN-SHOPSAND 700 SELECTED PREMIUM RETAILERS.