Göteborg Basketball Festival

Amerikansk spelare till Högsbos div 1 lag - herrar

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2015 14:13 CEST

I våras stod det klart att Högsbo Baskets herrlag hade kvalificerat sig för spel i Division 1, säsong 2015-2016.
- Vi vill vara med och erbjuda elitbasket i Göteborg igen och detta är ett första bra steg på vägen . Vi både är stolta och tacksamma att kunna genomföra detta – Vi hoppas på en riktigt spännande säsong, säger ordförande Olof Aurell.

Sportchef och fd landslagsspelaren Jonas Fredrikson instämmer och säger samtidigt:
- Vi siktar högt i BasketEttan och RJ är absolut en nyckel i det arbetet. Hoppas att vi har hittat rätt, och att det är en goo gubbe! Blir mycket intressant att se honom tillsammans med mina andra grovjobbare.

RJ Slawson är på väg till Göteborg och säger om sin nya klubb:

- Jag ser fram emot att komma till Göteborg och Högsbo. Jag har hört mycket gott om klubben och staden och ska göra allt jag kan för att vi ska ha en framgångsrik säsong. Jag har tränat hårt i sommar och är redo för utmaningen.

Olle Hansson på JCK Sports Group är agenturen som Högsbo Basket arbetat med.

- Vi är riktigt nöjda med att ha nått ett avtal mellan R.J. Slawson och Högsbo Basket. Vi tror att det kommer att vara en ”win-win” för båda parter. Jag tror att R.J. blir en attraktion, och en väldigt användbar spelare som kommer ta returer, blocka skott och är en mycket bra trepoängsskytt för sin storlek. Mycket roligt för oss som agentur att få arbeta med en för oss ny klubb i Högsbo och vi hoppas att vi kan fortsätta det samarbetet i framtiden, säger Olle Hansson.

Högsbo Basket är en av Sveriges största basketklubbar med ca 450 medlemmar. HB äger Gothia Arena med 3 st baskethallar. Säsongen 2015-2016 spelar både Dam- och Herrlaget i Division 1.