Kämpe Media

AMERIKANSKA JIM HANFT SLÄPPER ALBUM PÅ SVENSKT INDIEBOLAG!

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 15:43 CEST

Sedan debuten "Backyard Waltz" från 2008 har Los Angelesbaserade Jim Hanft varit en återkommande akt på scener som World Cafe i Philadelphia, The Living Room i New York och Hotel Café i Los Angeles. I pressen beskrivs hans musik ofta som äkta, poetisk och rå och han har skapat sig ett rykte som en fantastisk och speciell liveartist. Jim har skrivit musik till independentfilmer som "Peach Plum Pear" och "Mother Of Invention" och flera av hans låtar har spelats i MTV’s "Real World" och "So You Think You Can Dance".

"Weddings or Funerals" är inspelad i Decibel Studios i Stockholm och är producerad och mixad av Lasse Mårtén (Johnossi, Lykke Li, Timo Räisänen, Peter Bjorn and John, Shout Out Louds mfl). Medverkar på skivan gör bland andra Rikard Lidhamn och Magnus Olsson (Oh Laura mfl.), Anders Pettersson (Deportees och Melissa Horn), Surjo Benigh (Ulf Lundell) och den amerikanska sångerskan Samantha Yonack.

Turné:
10.09 Örebro, Live at Heart
11.09 Örebro, Live at Heart
15.09 Stockholm, Momma
22.09 Stockholm, Noel's
28.09 Stockholm, Southside Cavern
20.10 Stockholm release, TBA

Se Jim Haft i TV4 Nyhetsmorgon från den 18 augusti:
www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1748789

Hemsida: