Lundbergh Viking Handelsbolag

Amerikanska Monkey Business introduceras i Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2011 17:15 CEST

Monkey Business är ett innovativt och välrenommerat varumärke inom skateboarding med fokus på tillbehör såsom hardware, risers, wax samt skateboard-decks i limiterad upplaga. Monkey Business satsar nu hårt på att även etablera sig inom skimboarding-sporten, vilket bla. resulterat i lanseringen av det populära skateboard-decket ”Skim & Destroy/Chris Rudolph Pro Model” – ett ”cruiser-deck” som designats av den professionella skimboardåkaren Chris Rudolp som även är en duktig skateboardåkare. Monkey Business har nyligen också knutit skimboardproffset George Bryan till sitt skim-team.

Monkey Business sortiment distribueras i Sverige genom företaget Lundbergh Viking HB som även är exklusiv distributör för Zap Skimboards produkter på den skandinaviska marknaden.
– Vi är jätteglada över att bli utvalda att distribuera Monkey Business produkter i Sverige. Det är ett bevis på att vi lyckats i vår strävan att göra skimboardingen mera känt på våra breddgrader. Att vi är distributörer i Skandinavien för amerikanska Zap Skimboards, som är världsledande inom skimboarding, har naturligtvis spelat stor roll i valet av samarbetspartner, säger Patrik Lundbergh på Lundbergh Viking HB.

Monkey Business lägger också största vikt på hur man ska göra bättre produkter och samtidigt bli ett bättre företag när det gäller miljömedvetenhet.
– Det är förstås extra roligt att jobba med ett varumärke som tar aktiv ställning för miljön. Monkey Business deltar i diverse miljöprojekt och företaget skänker också en slant till miljöorganisationer för varje produkt man säljer, avslutar Mats Viking på Lundbergh Viking HB.

För ytterligare information, kontakta:
Mats Viking, Lundbergh Viking HB, mobil: +46 (0)73-535 28 00, e-post: info@lundbergh-viking.com

OM MONKEY BUSINESS
Monkey Business startades 1996 av Mike Patton och företaget har sin bas i Laguna Beach, Kalifornien, USA. Företaget tillverkar tillbehör till skateboards, såsom: hardware, risers, skate-decks och wax. Monkey Business är även känt för sina skateboard decks i limiterad upplaga som utsmyckats av olika konstnärer. För Monkey Business är det viktigt att tänka på miljön i varje del av sin verksamhet - genom produktserien 'Tread Lightly' har Monkey Business tagit fram produkter som är tillverkade med 100% återvunnet material och allt är biologiskt nedbrytbart.

Mer information om Monkey Business finns på:
www.monkeybusiness.com

OM LUNDBERGH VIKING HB
Lundbergh Viking Handelsbolag agerar skandinavisk distributör inom sport- och fritidssektorn med fokus på brädsport samt bedriver förlagsverksamhet. Företaget grundades år 2000 och är beläget i Åhus på den skånska ostkusten.

Mer information om Lundbergh Viking HB finns på:
www.lundbergh-viking.com