WebCoast

Amerikanska WordPress.com sponsrar WebCoast i Göteborg

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2014 08:15 CET

Knytkonferensen WebCoast i Göteborg har fått en ny guldsponsor i amerikanska WordPress.com, en del av världens mest använda bloggplattform. Konferensen anordnas för fjärde året i rad den 14-16 mars på Lindholmen Science Park, och WordPress.com kommer ha representanter på plats som håller seminarier och svarar på frågor.

Webhostingtjänsten WordPress.com startade 2005 och drivs med open source-mjukvaran från wordpress.org. Idag hostar man ca 55 miljoner sajter, och varje dag publiceras över en miljon nya inlägg på dem. WebCoast fokuserar på kommunikation på internet. De 250 deltagarna är själva med och utformar innehållet på plats istället för att få en förutbestämd agenda med inhyrda föreläsare.

En projektgrupp arbetar ideellt för att kunna arrangera WebCoast, och är mycket glada över den nytillkomna sponsorn.

– Vi är stolta över att ett stort amerikanskt företag väljer att stötta ett deltagardrivet event i Göteborg, det kommer ge stort värde åt alla som närvarar, säger projektledaren Maria Gustafsson.

– WebCoast är ett unikt evenemang som inte är rädd för att sticka ut och prova nya saker. På det sättet liknar det WordPress.com, och sådana initiativ vill vi förstås stötta, säger Karim Osman som är ”Happiness Engineer” på Automattic, företaget bakom WordPress.com.

WebCoast är en knytkonferens på temat "Kommunikation på internet" och drivs av Westcoast Web Network ekonomisk förening, engagerade människor som skapar den konferens de saknade i Västsverige. 14-16 mars 2014 arrangeras konferensen för fjärde gången på Lindholmen Science Park i Göteborg.