European Institute of Science AB

AMERIKANSKT UNIVERSITET KÖPER IN VITRO MAGNETIC FIELD GENERATOR

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2008 14:02 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

IDEON, Lund: Enligt tidigare rapportering har bolaget påbörjat produktlanseringen av det nyutvecklade forskningsinstrumentet In Vitro Magnetic Field Generator MFG-1000. I dagarna har bolaget sålt sitt första exemplar till University of Cincinnati (USA). Listpriset för In Vitro Magnetic Field Generator är 5 400 EUR per enhet.

EURIS utvecklar, marknadsför och säljer magnetiska nanopartiklar samt utrustning för arbete med magnetiska nanopartiklar. De magnetiska nanopartiklarna är avsedda för forskning inom medicinska och terapeutiska tillämpningar. Den CE-märkta produkten In Vitro Magnetic Field Generator MFG-1000 är en utrustning som är avsedd för snabb och noggrann alstring av starka magnetfält. Användningsområden inkluderar exponering av vävnader, celler, bakterier och / eller biologiska vätskor.

För ytterligare information kontakta:
Dr. Dario Kriz, European Institute of Science AB (publ), Tel. 046 - 286 22 30

European Institute of Science AB har som affärsidé att utbilda lovande forskare till entreprenörer inom medicinsk och biorelaterad teknik.