AMF

AMF i Almedalen: En ljus framtid och en bra pension – är det möjligt?

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 14:15 CEST

Almedalen, tisdag 2 juli, kl. 09.00-09.45, frukost serveras från kl 08.30 Rosenträdgården, Klosterbrunnsgatan 5, Visby.

Vi matas med nyheter om omvärldens vacklande ekonomi. Prognosmakare menar att de unga kommer att få det sämre än sina föräldrar. Trots att ingen egentligen vet hur framtiden kommer att se ut. Hur ska framtidstron och därmed tilliten till dagens pensionssystem stärkas? AMF bjuder in till samtal med gäster i morgonsoffan, under ledning av Malou von Sivers.

Programledare: Malou von Sivers

Gäster i soffan: Peter Norman, finansmarknadsminister
Johan Sidenmark, vd AMF
Katrine Kielos, krönikör på Aftonbladets ledarsida och författare
Madeleine Opira, grundare av företaget Ett Nytt Tänk och författare till boken ”Generation Integration”
Henrik Ennart, journalist och författare till boken ”Åldrandets gåta”

OSA till annelie.gotbring@amf.se

Varmt välkommen!

AMF

För frågor och ytterligare information, kontakta:
Annelie Götbring, 070-601 82 48, annelie.gotbring@amf.se
Mikael Lindh Hök, 070-942 88 97, mikael.lindh-hok@amf.se

AMF är pensionsbolaget för alla som söker enkla och trygga pensionslösningar med hög avkastning till låg kostnad. Svenskt Näringsliv och LO äger till lika delar aktiebolaget AMF som drivs enligt ömsesidiga principer där vinsten i sin helhet tillfaller spararna. Koncernen AMF förvaltar totalt cirka 426 miljarder kronor i aktier, fastigheter och räntebärande papper åt cirka 3,8 miljoner sparare. AMF Fastigheter AB och AMF Fonder AB är helägda dotterbolag till AMF.