AMF

AMFs verkställande ledning komplett

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 15:16 CET

Peder Hasslev har utnämnts till vice vd av AMFs styrelse. Tillträdet sker omedelbart. Han är idag chef över AMFs kapitalförvaltning och axlar rollen som vice vd parallellt. Peder Hasslev har varit på AMF sedan 2007, först som aktiechef och sedan 2008 som chef för hela kapitalförvaltningen.

– I Peder har vi det stöd och den ställföreträdande ledningsperson som AMF behöver. Med hans långa erfarenhet från finansbranschen och bredd rörande andra frågor, känner jag mig trygg i att AMF även framöver ska kunna hantera de snabba förändringar vi ser runt omkring oss, säger Ingrid Bonde vd.

Även AMFs nya chef för marknad och försäljning är en intern rekrytering. Cecilia Rosendahl-Lavén, tidigare marknadschef för AMF, har i konkurrens med ett flertal externa kandidater visat sig vara mest välmeriterade. Hon har många års erfarenhet av både AMF och finanssektorn. Cecilia Rosendahl-Lavén har arbetat med marknadsföring inom AMF sedan 2000 och har varit bolagets marknadschef sedan 2005. Tillträdet skedde den 1 december.

– AMFs ledningsgrupp är nu komplett och jag är väldigt glad över att den bästa kandidaten till tjänsten som chef för marknad och försäljning visade sig vara en av våra medarbetare. Cecilia har uppvisat mycket goda resultat genom åren och jag är helt förvissad om att hon i sin nya roll kommer att fortsätta att utveckla AMF med spararnas bästa för ögonen, säger Ingrid Bonde.

För frågor, kontakta Stina Sandell, Chef Information, 073-986 51 12

AMF är ett pensionsbolag, grundat 1973, som ägs av Svenskt Näringsliv och LO gemensamt. AMF är ett aktiebolag som drivs enligt ömsesidiga principer, dvs allt överskott går till spararna. AMF agerar som prispressare på den svenska pensionsmarknaden.