Swegmark of Sweden

Amningsbehå Victoria anpassar sig efter kroppens temperatur

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 09:14 CEST

Nu kommer en helt ny typ av amningsbehå som anpassar sig efter kroppens temperatur. Amningsbehå Victoria är gjord i det nya materialet Thermo Cool som tack vare sina högteknologiska fibrer och tillverkning värmer när kroppen kyls ner eller svalkar när den värms upp för mycket. Amningsbehå Victoria finns till försäljning från 1 september.

Swegmark of Sweden nya amningsbehå Victoria är gjord i materialet Thermo Cool. Materialets högteknologiska fibrer är spunna så att det bildas luftkanaler i fibern som hjälper till att regleras efter kroppstemperaturen.

- När man är gravid och när man ammar är det vanligt med temperaturskillnader i kroppen. Därför har vi valt ThermoCool för vår nya amningsbehå Victoria, säger Anna Gustavsson, designer på Swegmark of Sweden.

Amningsbehå Victoria, precis som samtliga produkter hos Swegmark of Sweden är certifierade med Ökotex vilket innebär att det inte finns några gifter i materialet.

- För oss känns det självklart att det du har närmast kroppen och i detta fall också nära ditt barn, ska vara snällt mot så väl hud som natur. Vi jobbar även mycket med miljövänligt återvunna material, råmaterialet till Thermo Cool består till viss del av återvunna petflaskor, säger Mats Rengensjö, VD för Swegmark of Sweden.

Stor omsorg har också lagts på att den ska vara lätt att öppna och stänga med en hand för att underlätta amningen. Victoria har också mjuka kanter och extra vadderade axelband.  Amningsbehå Victoria finns till försäljning från 1 september.

Fakta om Victoria:

Amningsbehå i materialet Thermo Cool som tack vare sina högteknologiska fibrer, som är spunna så att det bildas luftkanaler i fibern, reglerar kroppstemperaturen. Victoria öppnas och stängs lätt med en hand. Behåmodellen har vadderade och justerbara axelband. Materialet är ökotex-certifierat vilket innebär att det inte finns några gifter i materialet.

Amningsbehå Victoria finns i vitt och svart och i storlekarna 75-95 B-E. Den kostar cirka 299 kronor.

H. Swegmark Fabriks AB grundades 1937. Det gör dagens Swegmark of Sweden AB till en av Sveriges äldsta behåtillverkare. Swegmark of Sweden ingår i företagsgruppen Swegmark Invest AB tillsammans med underklädesföretagen Abecita AB med varumärkena Abecita, Salming Underwear samt SIA New Rosme i Riga i Lettland. Huvudkontoret ligger i Borås. Koncernen har idag cirka 450 anställda.

40% av Swegmark of Swedens produkter går till exportmarknader. Den enskilt största är Tyskland. Swegmark of Sweden är miljöcertifierade sedan 1998 och företaget var den första underklädestillverkaren i Norden som har Fair Trade certifierade produkter i sortimentet. Målet är att vara bäst på att tillverka underkläder för kvinnor som ställer särskilt stora krav på funktion och passform. Swegmark of Sweden tillverkar mjuk-, sport-, protes-, amningsbehåar samt gördlar och korsetter och finns att köpa hos välsorterade detaljister samt på webbshopar.