Amvina AB

Amvina i nytt samarbete med belgiska Nattou

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2015 08:08 CEST

Vi på Amvina är stolta över att äntligen kunna berätta om vårt nya samarbete med den belgiska gosedjurs- och babyproduktstillverkaren Nattou.

Nattous produkter har väl genomarbetade detaljer med tydliga kontraster, färgval och mönster som är framtagna utifrån undersökningar om det lilla barnets behov. Alla material är omsorgsfullt utvalda för att ge mjuka, säkra och hållbara gosedjur och babyprodukter.

”Det som gör Nattou unikt är deras genomgående produktdesign och materialval” säger Ruby Planberg, Product Manager hos Amvina.

Amvina lanserar tre kollektioner som är speciellt utvalda för att passa föräldrar och barns önskemål på den skandinaviska marknaden. Varje kollektion har sina egna karaktärer.

Samarbetet med Nattou är ett steg i Amvinas starka tillväxt. ”Vi ser att Nattou kommer att tillföra en större valmöjlighet på den skandinaviska marknaden för den kvalitetsmedvetna föräldern” säger Mats Planberg, VD hos Amvina.

Nattou har designat gosedjur och babyprodukter sedan 1988. Nattous produkter finns som en nyhet i Amvinas sortiment från hösten 2015.

För ytterligare information eller bilder, kontakta Jessica Engelbrecht, Marketing Manager Amvina AB. Tel 08‐732 88 50 eller jessica.engelbrecht@amvina.se.

Amvina är ett svenskt import- och grossistföretag som säljer baby-, barn-, gravid- och föräldraprodukter till detaljhandeln i Norden. Vår filosofi är att göra praktiska, säkra och designade produkter tillgängliga för den nordiska marknaden. Bland våra varumärken finns bland annat BLISS Sthlm, Diono, Hippychick, Pabobo, Skip Hop, Walltastic och Nattou.