Analyst Technologies

Analyst Technologies - Marknaden för ICT Outsourcing i Norden närmar sig 8 miljard euro och marknaden beräknas växa med 6, 5 % (CAGR) mellan 2012 och 2015.

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2012 14:06 CEST

Pressrelease, Stockholm, 24 maj 2012

ICT outsourcing fortsätter att utvecklats i de nordiska länderna framförallt så vinner Indiska outsourcing leverantörer marknadsandelar snabbt.

Analyst Technologies har nyligen genomfört undersökning med företag i de nordiska länderna som visar att förtroende för outsourcing har ökat betydligt på 10 år och utvecklingen där företagens skiftar till outsourcing för att avlasta sin balansräkning och spara kostnader fortsätter. Även mindre och medelstora företag outsourcar idag och företagsägare, ledningsgrupper och IT chefer blir allt mer kunniga på hur man bäst använder outsourcing till sin fördel. Om alla kontrakt kan kallas outsourcing är öppet för fråga men företag köper i dag allt mer IT som tjänst.

Det finns orosmoln för ren outsourcing i form av cloud tjänster. IT chefer är vana att köpa IT som tjänst och molnleveranser uppfyller de flesta aspekterna av välbekanta outsourcing leveranser. IT chefer och andra chefer inom företagsledningar kan känna att långa SLA kontrakt med en avlägsen leverantör (i Indien) inte alltid uppfyller företagets behov på flexibilitet – ”till exempel för CRM där flera CIO inte helt nöjda med nivåerna av flexibilitet.

Läs gärna mer i vår nya rapport Analyst Tech Insights – Nordic ICT Outsourcing Market 2012-2015

kontakt

Niclas Klintheim, VD

telefon 0706 555 540 d

email niclas.klintheim@analysttechnologies.se

skype:  nklinth

Analyst Technologies Sverige AB

Artillerigatan 6

SE-114 51 Stockholm, Sweden

For more information about us go to www.analysttechnologies.se

Analyst Technologies är ett analytikerföretag som erbjuder helhetslösningar inom omvärldsanalys och marknadsundersökningar. Våra marknadsanalytiska produkter, modeller och analyser ger företag informationsöverlägsenhet för att öka sin konkurrenskraft. Analyst Technologies är fokuserat på de lokala IT and telekommarknaderna I de nordiska länderna.