Busslink

Anbudsvinster för Busslink i Stockholm och Örebro

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 09:15 CEST

Busslink har idag vunnit två nya anbud. I Örebro län har vi fått fortsatt förtroende att köra linje- och skolskjutstrafik i Odensbacken. I Stockholm har SL gett oss uppdraget att svara för ersättningstrafiken när tunnelbanans gröna linje byggs om.

Uppdraget i Odensbacken omfattar 23 bussar med en årlig omsättning på 30,4 msek. Avtalet omfattar 6 år med möjlighet till förlängning med 3 år Trafikstart sker i augusti 2011. Samtliga bussar kommer att köras på fossilfritt bränsle; RME (Rapsmetylester).

SL genomför under våren ombyggnader och underhåll av tunnelbanans Gröna linje mellan Gullmarsplan och Hagsätra. Busslink kommer att köra ersättningstrafik med tre busslinjer den 21 mars – 21 augusti 2011. För att genomföra uppdraget krävs 47 bussar, 130 förare, 20 trafikvärdar i, trafikledare och andra tjänstemän.

Helena Reinhagen, kommunikationsdirektör, Busslink, tel 070-577 80 07

Busslink
Busslink är ett kollektivtrafikföretag som erbjuder service inom linjetrafik över hela Sverige. Vår affärsidé är att tillhandahålla en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Vi kör en av världens största bussflottor som drivs med förnyelsebara bränslen. Busslink ingår i den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis.
Läs mer på www.busslink.com