Armémuseum

Anckarström och kungamordet - Ernst Brunner på Armémuseum

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 11:30 CET

Författaren Ernst Brunner talar om sin nyutkomna bok Anckarström och kungamordet -  historien i sin helhet med sammansvärjningens ättlingar Magdalena Ribbing, f d politisk reporter  och författare och Ulf Adelsohn, fd partiordförande och landshövding. Moderator är förläggaren Stephen Farran-Lee, Albert Bonniers Förlag. Varmt välkomna!

Det här är Armémuseum

Armémuseum är ett historiskt och dagsaktuellt museum som skildrar Sveriges historia från vikingatid till nutid med betoning på militärhistoria. Dramatiska scenerier i full skala gestaltar viktiga händelser i svensk historia och spännande föremål visas i modern tappning. De permanenta utställningarna speglar människan och hur vi påverkas i krig, de tillfälliga utställningarna belyser dagsaktuella ämnen.

I museets samlingar finns vapen, uniformer samt 5 000 troféer framförallt från 30-åriga kriget, Trofésamlingen är unik och ingår i ett internationellt kulturarv. Till Armémuseum hör ett arkiv och bibliotek.

Armémuseum ligger på Riddargatan 13, centralt i Stockholm.