Orascom Development

Andermatt i Schweiziska Alperna planerar golfhus

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 10:07 CET

Andermatt i de schweiziska alperna fortsätter att utvecklas. Nästa steg har tagits genom att lämna in en ansökan om bygglov för klubbhus. Med målet att utveckla banan under 2012 hoppas man att den står klar under vintersäsongen 2013-2014.

Det 1100 kvadratmeter stora klubbhuset är designat av den berömde Kurl Aellen GmbG. Klubbhuset kommer att byggas vid golfbanan och har både restaurang och bar. På vintern kan huset användas som längdskidåkningscentrum.

- Golfhuset kommer att integreras i landskapet och bli en populär samlingsplats för golfare, cyklister, vandrare och skidåkare året runt, förklara Gérard Jenni, VD i Andermatt.

I somras byggde man vattenhinder, fairways och greener samt installerade bevattningssystem. Golfbanan som är ekologisk smälter naturligt in i den spektakulära omgivningen. Med en yta på 321 hektar är två tredjedelar av banan skyddad av ekologiska ersättningszoner som uppfyller internationella turneringsstandarder.

Om Orascom Development
Orascom Development är ledande inom utveckling av hållbara turistdestinationer som inkluderar hotell, privata villor och lägenheter, fritidsaktiviteter såsom golfbanor och marinor. Orascom Developments diversifierade portfölj av projekt finns i nio länder, med fokus på turistdestinationer och bostäder till rimliga priser. Orascom Touristic Establishments (OTE) etablerades 1989 och för att fokusera på koncernens utveckling av hållbara turistdestinationer. Efter ett antal namnändringar och omorganisationer, tog Orascom Development (OD) över verksamheten. Efter att Orascom Development övertagit OHD blev Orascom Development moderbolaget i koncernen.
Idag bedrivs Orascom Developments verksamhet i nio länder (Egypten, Jordanien, Förenade Arabemiraten, Oman, Schweiz, Marocko, Storbritannien, Montenegro och Rumänien) och kontinuerligt utvecklas nya projekt i attraktiva lägen runt om i hela världen.

För mer information besök: www.orascomdh.com
För ytterligare pressinformation, kontakta:
Susanne Johansson, Edelman Stockholm
e-mail: susanne.johansson@edelman.com

Orascom Development Holding AG (Orascom Development) är ledande inom utveckling av hållbara turistdestinationer med ett starkt fotfäste i Egypten och Mellanöstern. Koncernen har över 18 års erfarenhet och erbjuder hotell, privata villor, lägenheter och fritidsanläggningar i attraktiva lägen. Orascom Development har anläggningar i tre städer, El Gouna, Taba Heights och The Cove.